endespain-flag
GreekItalian
Εκτύπωση
PDF

Η θρεπτική του αξία

Μετά απο πολύχρονες και εκτεταμένες επιστημονικές μελέτες, με τη συμμετοχή επιστημόνων απ όλη την παγκόσμια κοινότητα και απο διάφορους κλάδους,μπορεί σήμερα να πει κανείς με σιγουριά οτι οι θρεπτικές ιδιότητες του σαλιγκαριού είναι τόσο σημαντικές ώστε να κατέχει επάξια μια βασική θέση στη ''ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ''.

Πιο γευστικά απο μια μπριζόλα, πιο θρεπτικά απο ένα τηγανητό αυγό, πιο οικονομικά και πιο οικολογικά.

Τα σαλιγκάρια έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε:

  • Θερμίδες
  • Κορεσμένα λίπη(1.7%)
  • Τριγλυκερίδια

'Eχουν υψηλή περιεκτικότητα σε:
  • Ιχνοστοιχεία 1.93% (Ca,P,Mg,Mn,Na,K.Zn,Fe,Se)
  • Βιταμίνες (νιασίνη 1.4mg/100gr και άλλες βιταμίνες συμπλεγματος-Β)
  • Απαραίτητα αμινοξέα (προλίνη-υδροσυπρολίνη-γλουταμινικό οξύ-αργινίνη-λυσίνη κτλ)
  • Ευεργετικά λιπαρά οξέα (ω-3 ω-6 ω-9)
  • Πρωτεΐνες (10-16%)
  • Νερό (73-89%)

Το ποσοστό των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων τους, είναι περίπου το 60% του συνόλου των λιπαρών τους, σε σχέση με το 5% που προσφέρει
το βοδινό κρέας.
Η θερμιδική τους αξία υπολογίζεται στα 60-90 Kcal/100gr.Συγκριτικά είναι μικρότερη απο εκείνη του κρέατος,διαφόρων ψαριών, πτηνών και θηλαστικών.
Τα 100 γρ. κρέατος σαλιγκαριού(περίπου 20 άτομα) καλύπτουν το 60% της ημερήσιας ανάγκης σε ασβέστιο και περισσότερο από το 1/4 σε σίδηρο.
Η νιασίνη που περιέχει η σάρκα του σαλιγκαρίου αντιστοιχεί σε κατανάλωση περίπου 50 γρ. τυριού και 150 γρ. πατάτας.
Το σελήνιο που περιέχεται στο κρέας τους (27.4μg/100mg) καλύπτει το 30% της *ΣΗΠ για τον άντρα και το 50% της *ΣΗΠ για τη γυναίκα.

stats1 stats2 

 

ΜΕΤΑΛΛΑ

CONC.

MIN

MAX

MED

ΑΣΒΕΣΤΙΟ

mg/100

297

957

499

ΦΩΣΦΟΡΟ

““

155

216

186

ΜΑΓΝΗΣΙΟ

““

42

95

62

ΚΑΛΙΟ

““

101

201

164

ΝΑΤΡΙΟ

““

47

201

109

ΧΑΛΚΟΣ

““

5

173

48

ΣΙΔΗΡΟΣ

““

18

55

35

ΜΑΓΓΑΝΙΟ

““

2

4

3

ΨΕΥΔΑΡΓ.

““

12

22

15


                                                          
Σε περιόδους παρατεταμένης νηστείας όπου το κρέας αποφεύγεται,η κατανάλωση σαλιγκαριού που είναι νηστίσιμο προΐον,μπορεί να προτιμηθεί προσφέροντας γεύση και όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός.
Σημαντική η πρόταση Νιγηριανού διατροφολόγου για την εισαγωγή σαλιγκαριών στο διατροφικό μενού των παιδιών του 3ου κόσμου ώστε να καταπολεμηθεί η κακή σίτιση και τα προβλήματα υγείας.

*ΣΗΠ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ 2000Kcal

1) Πόση ποσότητα πρωτεΐνης χρειάζεται ο άνθρωπος ημερησίως;
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Απ: Κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός.Στο περίπου χρειάζονται 0.7-1γρ. ανα κιλό μυικής μαζας και για τους αθλητές μεχρι 2γρ.

2) Ένα γραμμαριο σε πόσες θερμίδες αντιστοιχεί;
-------------------------------------------------------------------------
Απ:   1γρ πρωτεΐνης  4 θερμίδες
        1γρ λίπους 9 θερμίδες
        1γρ υδατανθράκων 4 θερμίδες
        Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία 0 θερμίδες

3) Πόση ποσότητα υδατάνθρακα χρειάζεται ο άνθρωπος ημερησίως;
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Απ: Περίπου 160-220γρ.

4) Πόση ποσότητα λιπαρών οξέων χρειάζεται ο άνθρωπος ημερησίως;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Απ: 65γρ. απο τα οποία τα 20γρ πρέπει να είναι κορεσμένα.

Ολα τα παραπάνω είναι σχετικά με την ηλικία το φύλλο και τις δραστηριότητες του ανθρώπινου οργανισμού.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των καταναλωτών,τα σαλιγκάρια που περιέχούν οργανοχλωριωμένα
παρασιτοκτόνα ή βαρέα μέταλλα.


Έρευνα και Επιμέλεια Υλικού:
Dott. Evangelos Pappous
Dott. Konstantinos Xirogiannis

Icon Αναλυση
του εδαφους
Icon Βαθυ οργωμα
φρεζαρισμα
Icon Σωστη
Διατροφη